Online Strategie bepalen

Strategy is the determination of the basic long-term goals and objectives of an enterprise, and the adoption of courses of action and the allocation of resources necessary for carrying out these goals." (Chandler)

U bent ooit begonnen met ondernemen. U had misschien niet eens een heel erg concreet uitgewerkt plan maar bent eigenlijk maar gewoon begonnen. Inmiddels doet u het goed maar u ervaart weinig tijd om nou eens goed te kijken waar u nu staat en waar u heen wilt, laat staan hoe u daar kunt komen. In de tijd dat u aan het ondernemen bent heeft u bovendien tal van ideeën opgedaan die allemaal (voor een deel) op de plank liggen omdat u er gewoonweg niet aan toe komt het uit te werken zoals u zou willen. U voelt dat het nu tijd is voor de volgende stap in uw bedrijf en alles van de plank te halen en een heldere strategie en visie neer te leggen om uw bedrijf naar een nieuwe fase te brengen. Wikreate strategie kan u daarbij helpen.

strategie

Uw sterkte en zwakte

Om tot een goede bedrijfsstrategie te komen is het belangrijk om eerste kritisch naar uzelf te kijken. Wie bent u nou eigenlijk en waar staat u voor. Waar liggen uw sterke punten maar zeker ook uw minder sterke punten. Een goede eerlijke analyse van u en uw organisatie is de eerste stap richting een heldere visie en bijbehorende strategie. Wikreate gaat samen met u op onderzoek uit naar u en uw organisatie en halen uw sterke en minder sterke punten naar voren. Deze dienen als basis om te bepalen waar uw kansen in de markt liggen.

Wie is uw klant

Heeft u wel eens goed gekeken naar uw huidige klantenbestand? Wie zijn eigenlijk uw huidige klanten, wat kenmerkt hen, wat hebben ze gemeen en hoe ervaren ze uw diensten eigenlijk? Wat kenmerkt uw beste klanten? Uw klanten zijn degene die ooit voor u hebben gekozen, met welke reden hebben ze dat eigenlijk gedaan? Zijn ze eigenlijk wel tevreden over uw dienstverlening of hebben ze verbeter punten voor u. Uw huidige klanten geven u een schat aan informatie over hoe de buitenwereld tegen uw organisatie aankijkt. Deze informatie is bijzonder waardevol en helpt u bij de analyse van uw huidige organisatie.

Hoe ziet uw markt er uit

Als u helder heeft waar uw krachten liggen maar ook waar uw verbeterpunten is het tijd om de markt goed in kaart te brengen. Het is belangrijk om te weten hoe groot u doelgroep is en waar die zich bevinden. Hoe staat het eigenlijk met uw concurrenten. Waar ligt hun focus. Wat doen ze goed en waarom gaat een klant naar hen en niet naar u. Een goede analyse van de markt zorgt ervoor dat u inzicht heeft in trends, doelgroepen (op basis van bijvoorbeeld demografische kenmerken) en de behoeften van deze doelgroepen.

Waar liggen uw kansen

Nu u ook inzicht heeft in de markt weet u waar eventuele kansen voor u liggen. Bovendien heeft u inzicht in uw klanten en vooral in wie uw beste klanten zijn. Nu is het zaak beide analyses te matchen en met een passende propositie op zoek te gaan naar klanten die lijken op uw beste klanten. Dit natuurlijk in het segment met de meeste kansen. Uw eindresultaat is een heldere strategie om uw bedrijf naar het volgende niveau te brengen. De volgende stap is het bepalen welke middelen nodig zijn om uw doelstellingen te behalen. Wikreate media gaat u daarbij helpen.

Wikreate Strategie

Dit kunnen wij voor u doen

  • Uw offline business vertalen naar online
  • Brainstomen over uw online kansen
  • Online strategie bepalen
  • Uitwerken van een online propositie

Suur ons een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op!

CONTACT

Neem contact met ons op voor een kop koffie, wij vertellen u graag wat we voor u kunnen betekenen
TOP
WhatsApp chat Stuur een WhatsApp!